Ensamma Yoshi

Tycker så synd om Yoshi som har bott ensam nu sedan Spike dog för någon vecka sedan.

Kan inte direkt släppa in en ny hane till honom som kompis, för då lär de väl bråka.

Spike och Yoshi var syskon, och visst hände det att de bråkade, men inte mer än 3-4 ggr.

Så nu undrar jag vad som är lämpligast:

Skaffa en ny kompis till honom (hane) och hoppas på att de inte bråkar?

Skaffa en ny kompis till honom (hona)?

En gång när jag hade 9 möss från samma kull och hade delat på honorna och hanarna så flyttade jag in den sista hanen in tillsammans med de två sista honorna. Blev inga ungar, kanske för de var för gamla?

Men blir det ungar, kanske Yoshi kan bo med sina han-ungar utan att de bråkar?

Eller borde jag ta in Yoshi i mitt rum så han får mig som sällskap?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback