The blogg is back?

Jag trodde faktiskt inte att någon läste min blogg, så jag har inte sett någon mening med att skriva.
Alla hänger ju på FB och BDB hela tiden, så de har ju ändå full koll på vad jag gör 24/7.
Men jag har faktiskt fått lite kommentarer på det jag har skrivit, så jag kanske ska bättra mig och uppdatera här lite oftare.

Gårdagens i-landsproblem: Jag kunde inte knäppa upp knappen i mina nya ripcurl-byxor.
Då var det en jävla tur att jag faktiskt kunde få av mig dem utan att knäppa upp dem, för vid ett tillfälle så blev jag faktiskt extremt kissnödig. På natten när jag skulle gå och lägga mig kom jag dock på ett knep, och byxorna ligger numera på min spikmatta, uppknäppta :) (Ja, jag har en spikmatta, och dessutom har jag väldigt massa annat).
Det var också ett jävla ståhej med dehär byxorna; skickade efter dem från La Redoute, och första paret jag fick var för stora (storlekarna där stämmer ju inte ett dugg, de står att man ska beställa en storlek större än man har, och det gjorde jag), och sen gick en knapp sönder i dem när jag provade dem.
Andra paret jag fick hem är de som ligger och vilar så fint på min spikmatta (och när jag tänker efter så har jag ju faktiskt knäppt knappen förut när jag provade om de var lagom, och då var det inga bekymmer), och det är faktiskt ett hål i dem... ett yttepyttehål. Det går att laga, men iallafall? Jag orkade inte vänta på ytterligare ett par nya byxor, så jag tar dem som de är.
Undrar om dagen har några i-landsproblem att erbjuda?

Jag ska iallafall spela golf idag, och jag märker redan nu att det är alldeles för varmt för det. Hoppas att jag får med mamma att bada efteråt. Vi skulle ju kunna ta med badkläder ut, och sedan åka till havet på en gång efteråt... Vita Sand kanske?
Problemet är det att jag har blivit sjukt dålig på golf. I våras spelade jag och mamma lite tävlingar; en scramble med några från Emmaboda tror jag, och vi kom tvåa. Sen spelade vi Röhnisch Masters, och då vann vi! Jag hade faktiskt 39 poäng då, men nu går det åt helvete. Senast vi spelade så hade jag 10 poäng på 13 hål... Hallå? Man ska ha 26 poäng! inte 10...
Jag blev faktiskt så arg när vi spelade senast, så jag slängde min klubba i skogen. Trodde mamma skulle springa och plocka upp den efter mig, men det gjorde hon inte, så då blev jag bara ännu argare för att jag var tvungen att ta i klubbhelvetet igen. Jag ville bryta av den (min älskade trä-sjua). Jag gav den en chans till på något hål längre fram, och då funkade den. Hoppas att jag slipper få ett vansinnesutbrott på golfbanan idag.

Har även jobbat min sista dag i söndags. Det var kul, synd att jag inte får jobba mer.
Sen var jag och dansade. Shit vad det var roligt. Fattar inte att jag inte har börjat tidigare... Vänta tills man är 22 med att börja dansa? Vet inte om jag är så värst bra, men så länge jag har roligt så. Stannade även och kollade på de som dansade efter oss. Det såg grymt kul ut, så det blir nog ett danspass till på schemtat i vår.

Ciao

Jag min sista dag på Hemtex
Jag och Carro dansar tillsammans (gammal bild från när vi bowlade)

Kommentarer
Postat av: Kalle

sv igen: så sant med strand, jag bokade hotell igår till midsommar förresten hehe :D

Postat av: maalin

ja bra där, man ska bry sig om sin blogg.. iaf lite :)

2009-09-02 @ 10:21:46
URL: http://maalinmedm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback