Tack för en trevlig kväll

Jag vill tacka alla för en jävligt trevlig kväll igår :)

Den började på Friskis&Svettis där vi hade kick-off inför hösten.
Först så testade vi danspasset som är nytt på Friskis Nybro i år.
Det var kul, men jag hade lite svårt att hänga med :P
Sen duschade vi och gjorde oss i ordning.
Näst ut på schemat var att sitta i "baren" (receptionen) och beställa in öl och cider i väntan på maten.
Jag (som nästan aldrig dricker) tog tillfället i akt att beställa en, för de små 7% kostade bara 10 kr, och de stora 4,5% kostade 15 kr. Jag tog en stor såklart.
Med halva cidern uppdrucken var det dags att gå på tipspromenad inne i Friskis-lokalen.
Första frågan vi hittade var jäkligt mysko, så jag fattade på en gång att det skulle bli utslagstävlingar senare - sådant gillas!
När vi hade gått tipspromenaden så var det dags för mat. Eftersom jag visste att det skulle bli lättare mat i form av krovgrillning så hade jag självklart skrivit upp mig som vegetarian, och finns det något godare än vegetariska hamburgare?
Sen helt plötsligt tog cidern slut, så jag och Maria gick och tog varsin till. Denna gången en liten 7%.
Usch och fy vad den var äcklig. Man vill ju att en cider ska smaka cider, men denna smakade öl.
Efter att vi hade försökt tvinga ner den ett bra tag så kom vi på den smarta idén att köpa en till stor cider och blanda ut med den äckliga - och det funkade! Det blev faktiskt gott.
Iallafall... Mitt i hela virrvarret av ciderhopkok så var det alltså dags för utslagstävlingarna till tipsrundan.
Det var bland annat: Vem är snabbast (på att åla in ett godis-snöre i munnen med hjälp av enbart munnen), vem är starkast (stå med 2 hantlar och armarna rakt ut så länge som möjligt), vilka får till det först (att rulla in sin partner helt i toa-papper), vem suger bäst (upp en coca-cola genom två ihopsatta sugrör).
Den frågan jag var med på löd: Vem hinner inte med?
Jag var smart och valde mig själv att inte hinna med, för då kunde jag ju styra resultatet.
Tävlingen till min fråga gick ut på att spela detdär spelet när alla håller i varsit handtag, och den som är segast på att trycka på handtaget när lampan i mitten lyser grön får en stöt. Jag fick ju offra mig, så jag tog en stöt 2 gånger av 3. En gång tryckte jag fort bara för att visa att jag egentligen faktiskt hinner med. Sen hade jag tröjan nerdragen över handen... jag gillar inte stötar ;) Får så mycket stötar av bilen vintertid så det både räcker och blir över. Jag kan inte ens öppna en bildörr utan att få en stöt.
Tipsrundan resulterade iallafall i att både jag och Maria fick 5 poäng var, så vi fick ha utslagstävling genom att sjunga singstar inför halva Friskis&Svettis crew. Jag vann ;) (Ett paket Marie-kex). Sedan körde vi en extra omgång bara för att det var kul. Jag vann igen ;)
Sen var det slut och alla gick vidare.

Jag gick vidare till Niklas Gottschlich tillsammans med Daniel. Där spelade vi Fifa och de drack tequila.
Jag tror att jag var rätt så värdelös på Fifa... men jag var nog ändå bättre än vad jag förväntade mig.
Sen satt vi där och snackade skit och tittade på musikvideos tills vi insåg att klockan var halv 6 och vi borde gå hem.
Sagt och gjort, vi gick hem. Vi gick och gick tills jag släppte av Daniel vid korsningen vid Linnéahemmet (eller Strandvägen som det tydligen heter nu för tiden), sen gick jag lite till, tills jag insåg att mamma förmodligen var vaken så hon kunde hämta mig. Det var hon och gjorde hon vid Statoil 5 minuter senare :)

Ikväll blir det Lasergame. Se upp för Röd 9. Det sägs att hon är grym ;)

Ciao

Toapapper
Toapapper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback