Helgens bravader

Helgen börjar såklart med en fredag.
Klockan 14.00 hade vi tid på djursjukhuset för vaccination.
Vi fick komma in lite senare, för det var den värsta dagen de någonsin hade haft.
Alla djur var sjuka, och då menar jag verkligen ALLA.
Väl inne hos veterinären så fick de sprutor till höger och vänster.
Ville även ta en hälsokontroll på Melwin, så han skulle ta blodprov, men det gick inget bra, så vi får komma tillbaka en annan gång.
Sen fick vi vänta och vänta och vänta lite till på att journalerna skulle bli klara så jag kunde betala.
In kom en död hund, en STOR död hund... som var väldigt...död.
Sen kom det en tjej med ett dött marsvin.
Melwin fick medicin också för ngt urinblåseproblem som han tydligen hade.
Halv 6 kom vi där ifrån.
Melwin vill dock inte äta medicinen, så jag ringde idag och frågade om vi kan byta ut den mot någon annan sort (får svar imon), sen frågade jag om den stora döda hunden hade haft någon sjukdom, för de som bar in den dunsade ner den i golvet precis vid illrarnas transportbur för att ta ett nytt grepp, men den hade tydligen dött av trauma, så det är nog lugnt då.
Hade planerat att gå på förfest innan jobbet, men jag blev inte klar i tid, så jag drog direkt till 29 och träffade Tor och Ted m.fl och började jobba.
Sen fick jag en puss helt oväntat.
Och sen blev det efterfest, och den spenderade jag med att smsa med Ted, som satt mitt emot mig, och med Bullen =)

Sen var det lördag och dax att jobba igen.
På Friskis denna gången, i receptionen.
Det var 80-talsjympa, och jag ville gärna vara med, så jag var med fast jag var sjuk och fast jag jobbade.
Men jag hoppade över träningen igår och ska hoppa över den idag också, för jag är fortfarande lite sjuk.
Men imon blir det träning igen ;)
Sen var det förfest igen, och denna gången gick jag faktiskt dit, fast jag var jävligt seg.
Efter förfesten, som inte varade särskilt länge för min del eftersom jag kom så sent, så drog vi till Kalmar.
Det blev först KM, sen O'learys.
Jag var så snorig så jag egentligen hade behövt gå och snyta mig, men jag orkade inte, så jag satt mest still och spanade.
Men han jag spanade på drog ju... så jag får fortsäta spana nästa helg :P
Sen när de stängde klockan 3 (det blev ju sommartid) så drog vi till Ted och hade efterfest.
Och då fick jag en puss till.
Jisses säger jag bara... jag som inte har pussat någon sedan Augusti får här pussar av 2 olika killar inom loppet av 2 dagar.
Dock inte av han jag spanar på, men det kommer väl det med =)

Bilder från helgen finns på min bilddagbok (Therestess) och på Tors bilddagbok (Quissling) och på facebook :P
Nu ska jag fika hoppas jag... jag gillar fika... speciellt te ;)
Ciao

Djur
Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback